Warning: Creating default object from empty value in /chroot/home/propisci/csapnivalo.hu/html/wp-content/plugins/newsmax-core/lib/redux-framework/inc/class.redux_filesystem.php on line 28
A weboldal elemzés alapvető lépései - Csapnivaló
csütörtök, április 18, 2024
Szolgáltatások

A weboldal elemzés alapvető lépései

Weboldal elemzés
Weboldal elemzés
Weboldal elemzés

Az internetes áruházak népszerűsége évről-évre növekszik. Nemcsak a vásárlók, hanem a kereskedők körében is. Egyre többen döntenek úgy, hogy hagyományos üzletük mellett vagy helyett, webáruházat indítanak. Azonban tudni kell, hogy nem elég feltölteni az oldalra az eladásra kínált termékeket és várni a vásárlókat. Az áruház optimalizálása fontos feladat. Első lépés a weboldal elemzés, hiszen csak így tudhatjuk meg, hogy milyen irányba induljunk az optimalizálás során. Ezen belül is egy online piackutatással kell kezdeni, hogy megtudjuk van-e egyáltalán kereslet az általunk kínált termékre.

A piackutatás során kiderül, hogy adott hónapban hányan kerestek rá az általunk is forgalmazott termékekre. Ez alapján eldönthetjük, hogy melyek azok az eszközök, szolgáltatások, amelyekre érdemes építeni a jövőben és mi az, amit el tudunk adni. A weboldal elemzés során arra is fény derülhet, hogy van-e konkurenciák. Ez is befolyásolhatja ugyanis a sikerünket. Eléggé összetett feladat tehát egy honlapot optimalizálni és ez még csak az első lépés volt.

Miután megtörtént a piackutatás és megtudtuk, hogy mire keresnek rá leggyakrabban a vásárlók, jöhet a weboldal elemzés második fázisa. Meg kell nézni, hogy a már létező webáruház struktúrája megfelel-e a kapott eredménynek. Ha nem, akkor meg kell változtatni úgy, hogy az optimalizálás szempontjából ideális legyen. Ha nem azokat a kifejezéseket használtuk a kategóriák létrehozásánál, amire sokan keresnek, hanem annak egy szinonimáját, akkor át kell írni.

Érdemes a webáruház felépítésére is figyelmet fordítani, nemcsak a tartalomra. Ha nem elég átlátható az oldal, akkor a vásárló nem fog azzal sokat időzni, hogy keresgéljen a termékek között, amíg megtalálja azt, amire szükséges van. Azonban egy könnyen áttekinthető, látványos oldal maradásra ösztönözheti a vevőket. A weboldal elemzés során erre is figyelmet kell szentelni, mint ahogy figyelni kell arra is, hogy a keresőmotorok számára is értékes legyen a webáruház, mert csak így kerülhet a listák elejére. Tehát elmondható, hogy a weboldal elemzés kihagyhatatlan lépés.