Egy céget közismertté és népszerűvé tenni több módon is lehet. Erre találták ki a reklámok különböző formáit. Az utóbbi évek egyik leggyakrabban használt népszerűsítő módszere a reklámajándékok bevetése volt.
Ez a módszer sokkal közvetlenebb, hiszen személyes kontaktust teremtenek az ügyfelekkel és a megfelelő célcsoporthoz juttathatják el az üzenetet. Ugyanakkor gazdasági szempontból is megéri ehhez a módszerhez folyamodni, ugyanis a reklámajándékok elkészítése töredékébe kerül egy televíziós reklámfilm leforgatásának, ami az esetek többségében hatékonyabbnak is bizonyul.
Fontos, hogy olyan tárgyakat válasszunk, amelyek könnyen emblémázhatóak, nem drágák és gyakran vannak használva. Ilyenek a kulcstartók, az öngyújtók, golyóstollak, bögrék és a pólók. Ezért nem csoda, hogy ezek a leggyakrabban alkalmazott reklámajándékok.
Az is fontos, hogy jól látható módon felkerüljön a termékre a cég emblémája, neve és a cég jelmondata, vagy egy rövid reklámszöveg, ami jellemzi az adott céget. Hogy mikor éri meg bevetni a reklámajándékokat, azt mindig a cég marketingszakemberei döntik el.