Az online marketing roppant komplex folyamat. A siker érdekében millió dologra kell odafigyelni, az állandóan változó tényezők pedig különösen megnehezítik a dolgunkat. A keresőoptimalizálás mellett, a különböző közösségi médiákon való megjelenés és a megfelelő reklámkampányok megszervezése is sok időt és energiát emészt fel. Nem véletlen lett ez egy külön szakma, ami ráadásul állandó önképzéssel végezhető csak a legmagasabb minőségben.
Amikor azt a célt tűzzük ki magunk elé, hogy növeljük az oldalunkra érkező látogatók és ezáltal a vevők számát, akkor egy összetett rendszerben kell gondolkoznunk. A keresőoptimalizálás mellett, a többi marketing eszközben rejlő lehetőségeket is ki kell használnunk. Ma már szinte minden szegmensben óriási a verseny, ezért legtöbbször nem elég ha csak egy módszerre fókuszálunk. Természetesen a keresőoptimalizálás az alapja a sikernek, ugyanakkor a közösségi médiák és a reklámok erejét sem szabad alábecsülni.
Míg az utóbbiak esetében aránylag egyszerűbb a dolgunk ahhoz, hogy az organikus találatoknál megfelelő pozícióba kerüljünk, komoly tudásra és tapasztalatra van szükség. A keresőoptimalizálás, mint hivatás, régóta jelen van már, igazán hozzáértő szakemberből azonban aránylag kevés van. Ennek egyszerű a magyarázata, ugyanis ellentétben sok más szakmával, itt mindig az aktuális trendek ismerete a legfontosabb. Ami évekkel ezelőtt még bevált, az könnyen lehet, hogy ma már inkább büntetést von maga után.
Így aztán a keresőoptimalizálás világában soha nem lehet elégedetten hátradőlni, ez egy folyamatos, véget nem érő tanulási folyamat. Ez hatalmas energiabefektetést igényel, éppen ezért annyira értékes az így megszerzett szakértelem. Mindemellett arról sem szabad megfeledkezni, hogy a keresőoptimalizálás nem csupán az algoritmusváltozások és az aktuális trendek ismeretéből áll. Fontos, hogy a szövegírás, a fejlesztői alapok és a vizuális érzék is meglegyen, hiszen ezek mindegyike nagyban befolyásolja a folyamat sikerét és a hosszú távú eredményeket.